Sonata na skrzypce solo | Instytut Muzykologii Uniwersytetu Wrocławskiego 

Muzykologia

Organizacja

Studenci

Rekrutacja

Varia

Sonata na skrzypce solo
w siedemnastowiecznych
Włoszech

Piotr Wilk
Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2005.

  1. Twórcy i ośrodki
    1. Veneto
    2. Lombardia, Piemont i Liguria
    3. Emilia - Romania
    4. Lazio, Marche i Toskania
  2. Problematyka gatunku
    1. Definicja sonaty barokowej
    2. Gatunki blisko spokrewnione z sonatą a różnorodność terminologiczna
    3. Terminologia obsadowa a kwestia instrumentacji partii continuo i sposobu wydania
    4. Funkcje
    5. Tytuły utworów
  3. Forma i styl
    1. Sposoby kształtowania formy i ich interpretacja
    2. Forma canzonowa a cykl da chiesa
    3. Tonalność i jej rola w architektonice sonaty skrzypcowej
    4. Techniki kompozytorskie i ich wpływ na kształtowanie sonaty skrzypcowej
    5. Styl
  4. Technika skrzypcowa
    1. Idiom skrzypcowy w baroku
    2. Skala
    3. Operowanie barwą brzmienia
    4. Technika lewej ręki: pozycje, aplikatura
    5. Motywika skrzypcowa, wielodźwięki
    6. Ozdobniki i formuły dymunicyjne
    7. Technika prawej ręki, smyczkowanie, artykulacja

Książka do nabycia w księgarniach współpracującymi z Wydawnictwem Uniwersytetu Wrocławskiego lub drogą elektroniczną tutaj.

Aktualizacja: 27.01.2016

Sonata na skrzypce solo
 | Instytut Muzykologii Uniwersytetu Wrocławskiego
Zobacz wydarzenia z roku: